Morgonstund har guld….

Släpp 2. I dag åkte vi ut på hemmaplan, strök kopplet 04.30. Det var 5 grader halvklart och lite blåsigt. Medan Isop börjar söka gör vi upp eld och äter frukost, smakar alltid bra i skogen. När vi druckit morgonkaffet går PO iväg för att stötta Isop i att söka ut, även om han sökt ut hyfsat bra själv. Jag tar ut ”småtrollen” , som otåligt satt i bilen på en promenad. Saffran har på alla sätt låtit höra hur missnöjd han är , något som vi tror störde Isop något i sitt sök. Efter promenaden blir de lugnt i bilen. Ser på pejlen, klockan närmar sig 5 -går han på slag? 05.11 kommer upptaget följt av ett, om än hackande, men drev i ca 25 min. Där blev det stopp, Isop fortsätter och jobbar på taptet över 1 tim, bra jobbat Isop. PO som gick iväg för att stötta berättar att Isop har arbeta helt självständigt. Kanske behöver vi inte gå i väg och stötta s men vi vill vara hyfsat nära för att få se hur han jobbar och med vad. När Isop sökt på tapptet, som sagt över 1 timme kommer han tillbaka till oss. Nöjda med denna morgon avslutar vi och åker hem

Det här inlägget postades i Jakt. Bokmärk permalänken.